Gönderen Konu: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru  (Okunma sayısı 7107 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet İhsan Akşen

  • Uzman Çavuş
  • ****
  • İleti: 287
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
merhaba arkadaşlar, radyatör sorunum hala devam ederken yeni sorunalar başladı  :(
radyatör tıkayıcı sıvılardan kullandım perçin yerlerinden sızıntı kalmadı ama çatlak yerden hala var. daha önceden tadilat görmüş zaten şimdiki sizintinin alt tarafından bi yerden. çelik macunu gibi birşeyle sıvasam idare edermi yaza kadar malum askere gidecegim masraf etmek istemiyorum pek(ada honda komple 350 TL diyor radyatör değişikligine)


gelelim ikinci soruna; araç ısınmadan önce rölanti 2000-1000 arasında geziniyordu sonra düzeliyordu ama şimdi araç sıcakken (60km yol yaptıktan sonra) bile devir sabit kalmıyor ve 850-1500 arası geziniyor. TEG otomatik oldugundan ışıkta beklemelerde titriyor  :(

ayrıca bi boruda çatlak oldugunu gördüm ama ne borusu oldugunu bilmiyorum, ne borusudur bu  ::)


TEG killer...

Çevrimiçi Fatih SÜNNETCİ

  • Yönetici
  • Albay
  • *********
  • İleti: 5400
  • Karma +9/-2
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - Fatihsunnetci@msn.com
    • Yahoo Instant Messenger  - Fatihsunnetci@yahoo.com
    • Profili Görüntüle
    • Teamhondaintegra.com
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #1 : 20 Kasım 2011, 16:42:26 »
Radyatör dediğin şekilde idarelik tamir görebilir orda sıkıntı olmaz seni askere gidene kadar götürür tahminim.. ::)
Resimde gösterdiğin boru vakum valfinden gelen ve Emme manifolduna buharlaşmış gazı tekrardan yakmak için yollanan hava hortumu ve gösterdiğin çatlak pek sorun yaratacak bir durumda değil aciliyeti yok bence.. 8)
Rolanti bozukluğunu ise FITV temizliği yaptırırsan düzeltirsin..Makaleler Bölümünde bu konu hakkında yazılanlara bakarsan sana yardımcı olur :)

Çevrimdışı Ahmet İhsan Akşen

  • Uzman Çavuş
  • ****
  • İleti: 287
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #2 : 20 Kasım 2011, 17:02:11 »
evet o parçanın temizligini gördüm ama benim yapabileceğim iş değil sanırım, hava borusunun altında kalıyor falan  ???

sökmek istesem oradan akaçak herhangi bi sıvı varmı acaba  ::)

http://vimeo.com/24093836
sun-fix baya saglam duruyor bu arada  :)
TEG killer...

Çevrimiçi Fatih SÜNNETCİ

  • Yönetici
  • Albay
  • *********
  • İleti: 5400
  • Karma +9/-2
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - Fatihsunnetci@msn.com
    • Yahoo Instant Messenger  - Fatihsunnetci@yahoo.com
    • Profili Görüntüle
    • Teamhondaintegra.com
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #3 : 20 Kasım 2011, 17:24:39 »
evet o parçanın temizligini gördüm ama benim yapabileceğim iş değil sanırım, hava borusunun altında kalıyor falan  ???

sökmek istesem oradan akaçak herhangi bi sıvı varmı acaba  ::)

http://vimeo.com/24093836
sun-fix baya saglam duruyor bu arada  :)
Gaz kelebeğinin altında yeri basit ve içinden sızacak bir yağ fln yok temizliği o kadar da zor değil en kötü ihtimal sanayide bir ustaya tamizlet gaz kelebeği ile FITV temizliğine 50TL fln alır en fazla ..
Video gerçekten etkileyici imiş mükemmel bir ürün :o

Çevrimdışı Ahmet İhsan Akşen

  • Uzman Çavuş
  • ****
  • İleti: 287
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #4 : 17 Aralık 2011, 17:39:39 »
radyatör değişti o sorun bitti, radyatör değişince sıcakken yaptıgı düzensiz rölantide düzeldi sanırım radyator basıncının düşmesinden falan oluyordu yada gaz kelebeğinin arkasındaki şeye su gitmiyordu bilmiyorum artık  :)

ama sogukkenki sorunalr devam ediyor hala  :( 2500 devirde başlıyor 1 2 dakika düzene girmiyor 1000-2000 arası geziniyor.



FITV  sökemedim ama kapagını söktüm temizlemeye çalıştım falan yandan bakabildiğim için işe yaramadı hala sorunlar devam adiyor, para sıkışmış ustaya gidecek sanırım :)

elim değmişken çatlak buruyu kesip takayım dedim içinden boruyu daraltan bi metal çıktı. bunu takmadan boruyu taktım sorun yok gibi ama bu metali neden koymuşlardır   ::)



TEG killer...

Çevrimdışı Bahri İŞLEK

  • Çavuş
  • ***
  • İleti: 194
  • Karma +0/-0
  • the GODFATHER
    • MSN Messenger - devilboy666@devilboy.vom
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #5 : 17 Aralık 2011, 17:43:14 »
Radyatör dediğin şekilde idarelik tamir görebilir orda sıkıntı olmaz seni askere gidene kadar götürür tahminim.. ::)
Resimde gösterdiğin boru vakum valfinden gelen ve Emme manifolduna buharlaşmış gazı tekrardan yakmak için yollanan hava hortumu ve gösterdiğin çatlak pek sorun yaratacak bir durumda değil aciliyeti yok bence.. 8)
Rolanti bozukluğunu ise FITV temizliği yaptırırsan düzeltirsin..Makaleler Bölümünde bu konu hakkında yazılanlara bakarsan sana yardımcı olur :)

fatih aynı sorun bende de vardı timuçin saolsun mersinden geldi rölantiyi biraz düşürünce problem kalmadı arkadaşın sorunuda böyle çözülebilirmi?

Çevrimdışı Ahmet İhsan Akşen

  • Uzman Çavuş
  • ****
  • İleti: 287
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #6 : 18 Aralık 2011, 16:43:52 »
parçayı sökmeden bir daha giriştim  temizlige bu sefer o beyaz fincan gibi şeyi sıktım ve başlangıc deviri 1500 e düştü  :D

ayrıca gazda düşen performansın sebebinide buldum sanırım, 3 silindir gidiyormuşum  :o yollarda sorun çıkarmamış Allahtan



TEG killer...

Çevrimiçi Fatih SÜNNETCİ

  • Yönetici
  • Albay
  • *********
  • İleti: 5400
  • Karma +9/-2
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - Fatihsunnetci@msn.com
    • Yahoo Instant Messenger  - Fatihsunnetci@yahoo.com
    • Profili Görüntüle
    • Teamhondaintegra.com
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #7 : 18 Aralık 2011, 19:58:55 »
Senin yukarda ki söktüğün sarı pirinç rolanti devrini ayarlıyor,çok sıkmak veya az sıkmak rolantiyi ona göre yükseltip alçaltıyor  :D
Sorunu bulmana sevindim demekki uğraşınca sorunları halledebiyor insan Tebrik ederim araştırmacı bir yapın var Ahmet  :D

Çevrimdışı Alperx

  • Yüzbaşı
  • *****
  • İleti: 301
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Always be your own dog.
    • MSN Messenger - alper@photo.net
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #8 : 18 Aralık 2011, 20:23:30 »
tamam da 3 silindirde araç anormal derecede vuruntulu ve vibrasyonlu çalışır. bunu farketmemen çok zordur.
Turbo Integra GSR

Çevrimdışı Ahmet İhsan Akşen

  • Uzman Çavuş
  • ****
  • İleti: 287
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #9 : 18 Aralık 2011, 20:26:34 »
teşekkür ederim Fatih bey.

o sarı pirinç ilk mesajdaki çatlak borunun içinden çıktı, dişi falan yokki nasıl sıkılıp açılıyor  ???


fotodaki gibi borunun ucu demirin içinde belki gaz alıyordu hala bilemiyorum. şimdilik benzinde müsait bi zamanda boruyu yaptıracagım.

ekleme: normalde dikkat etmiyordum ama gaza geçince ufak bi titreme var  :)
TEG killer...

Çevrimdışı UmutCan

  • Kıdemli Binbaşı
  • ******
  • İleti: 1402
  • Karma +2/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - umutcanoksuz@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #10 : 18 Aralık 2011, 22:12:49 »
Biraz k.çı doğrultayım : ) o LPG denen melen şeyi söküp atıcam arabamdan, tüm dengesini bozuyor çocuğun, benzinle resmen kendine geliyor soğuk motorda bile rolantide şaşma olmuyor...

Sökün LPG'leri uğraşmayın yalandan yere zaten benzinle de çok yakmıyor.

Çevrimdışı Kadir AKYILDIZ

  • Uzman Çavuş
  • ****
  • İleti: 297
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - kasparow@hotmail.co.uk
    • Profili Görüntüle
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #11 : 11 Ağustos 2012, 00:12:09 »
Radyatör dediğin şekilde idarelik tamir görebilir orda sıkıntı olmaz seni askere gidene kadar götürür tahminim.. ::)
Resimde gösterdiğin boru vakum valfinden gelen ve Emme manifolduna buharlaşmış gazı tekrardan yakmak için yollanan hava hortumu ve gösterdiğin çatlak pek sorun yaratacak bir durumda değil aciliyeti yok bence.. 8)
Rolanti bozukluğunu ise FITV temizliği yaptırırsan düzeltirsin..Makaleler Bölümünde bu konu hakkında yazılanlara bakarsan sana yardımcı olur :)

Fatih abi konuyu hortlatayım biraz :)  bu boru benim tıkalı yani ucuna kör tapa yapılmış.benim teg ondan mı cok yakıyor?
şeytana uymuyorum ama düşünce tarzı hoşuma gidiyor..

Çevrimdışı FERMAN YILMAZ

  • Yüzbaşı
  • *****
  • İleti: 380
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - yilmazferman@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #12 : 11 Ağustos 2012, 01:55:59 »
aynen fatih abi benımde emme manıfoldunun ustunde bıtane boru kor tıpalı. neyın nesı kımse bılmıyor ne olabılırkı  ::)

Çevrimiçi Fatih SÜNNETCİ

  • Yönetici
  • Albay
  • *********
  • İleti: 5400
  • Karma +9/-2
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - Fatihsunnetci@msn.com
    • Yahoo Instant Messenger  - Fatihsunnetci@yahoo.com
    • Profili Görüntüle
    • Teamhondaintegra.com
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #13 : 11 Ağustos 2012, 02:03:14 »
O tıkalı olan boru kanisterden gelen benzin buharını emme manifolduna geri veriyor tekrar yaksın diye yani benzin deposundaki sallantı Vs gibi durumlardan dolayı oluşan sıkışmış benzin buharını tekrar yakmaya yarıyor ama çoğu TEG'de tıkalı çünkü ben dahil bir çok TEG'de kanister valfi bozuk çalışmıyor  :D

Çevrimdışı MEHMET ALİ SÖĞÜT

  • Yüzbaşı
  • *****
  • İleti: 656
  • Karma +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • honda hayat onda
    • MSN Messenger - m.alirelax@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - mehmet+ali+sgt
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: çatlak radyatör, rölanti sorunu ve gizemli delik boru
« Yanıtla #14 : 11 Ağustos 2012, 09:38:24 »
geçenlerde o hortum kopmuş hiç farkında deyilim bi anda evlat agrasifleşmeye başladı bi bakıyosun 500 lerde bi bakıyosun 2500 lerde çalışıyo hortumu yerine takınca oda bende rahatladık  .
her viteste ayrı bi can ayrı bi heyecan
                    integra